Speciale resultaatgerichte testen, nu nog effectieve trainen bij FTPT

  • Speciale resultaatgerichte testen, nu nog effectieve trainen bij FTPT

    Als team zijn we natuurlijk vanaf dag één bezig om op maat gemaakte trainingen aan te bieden aan onze sporters om de beste resultaten te boeken. Resultaten die we nu structureel vast gaan leggen en gaan meten, zodat je niet alleen kunt ervaren en voelen dat je resultaat boekt, maar dat je het ook daadwerkelijk kunt zien én niet alleen op de weegschaal. Dit doen we door middel van een gezondheidsplan.

    FTPT Gezondheidsplan
    FTPT heeft een gezondheidsplan ontwikkeld waarbij de totale conditie kan worden getoetst door middel van de onderstaande 4 testen.
    1. Metingstest
    2. Lenigheidstest
    3. Krachtmeting
    4. Conditietest
    Op basis hiervan kunnen meetmomenten nauwkeuriger worden vastgelegd en worden resultaten cijfermatig beter zichtbaar.

    Wanneer worden de testen uitgevoerd?
    De testen zijn alleen zinvol als je meerdere keren (2 of meer) per week traint. Train je 1x in de week dan heeft het weinig zin om de testen af te nemen. Het is niet verplicht om alle onderdelen te ondergaan. Je kunt ook 2 of minder testen afnemen. De keuze is aan jou. We gaan de testen om de twee a drie maanden herhalen, zodat je de vordering goed kunt zien, niet alleen lichamelijk, maar dus ook cijfermatig.

    1. Meting’test’
    We starten het proces met een meting, zodat we ook exact weten hoe jou lichaam is samengesteld. We meten naast je gewicht onder andere ook je vetpercentage, je spiermassa, je lichaamsvocht en je metabolische leeftijd. Op deze manier weet je hoe jij ervoor staat en waar jij je op wilt focussen.

    2. Lenigheidstest
    Wij hanteren twee oefeningen, de hamstring- en de schouderstretch. Stretchoefeningen zijn al snel een ondergeschoven kindje, maar lenigheid in de spieren is juist zeer belangrijk. Het zorgt voor een groter bereik in de beweeglijkheid van de gewrichten. Het verbetert de flexibiliteit van onze spieren en de bloedcirculatie.

    3. Krachtmeting
    Op basis van zes krachtoefeningen kunnen wij de maximale kracht per spier in kaart brengen, dit doen we door middel van het zogeheten 1 repetition Maximum. Met andere woorden, we meten het maximale gewicht dat je kunt tillen in een specifieke oefening met 1 herhaling (technisch goed uitgevoerd).

    4. Conditietest
    Deze wordt gedaan op de fiets. Je gaat dan met een hartslagmeterband fietsen, waarbij de maximale zuurstofopname in een aantal stappen wordt bereikt. Op basis hiervan kan er een indicatie worden gegeven mbt je conditieniveau. Door dit om de zoveel tijd te herhalen, zie je heel goed welke resultaten je boekt mbt je conditie.

    Meer informatie?
    Mail naar info@ftpt.nl of vraag erna in de studio!
    Kijk voor meer informatie over onze prijzen en werkwijze hier.

  • Gewicht weging bmi vetpercentage FTPT FTPT FABIAN TOUW Personal Trainer (8)  FTPT FABIAN TOUW Personal Trainer (30)Fietsen ftpt personal trainer Rotterdam conditietest