Sportvasten: samen 20,5 kg en 23 cm buikomvang kwijt

  • Sportvasten: samen 20,5 kg en 23 cm buikomvang kwijt

    12 januari is er een groep van 6 sporters gezamenlijk gestart aan de Sportvasten 2019 Challenge….En wat een mooie resultaten hebben ze neergezet, mooi teamwork. Samen zijn ze 20,5 kg EN 23 cm buikomvang kwijt. Allen hebben de switch gemaakt van suiker- naar vetverbranding.

    Een paar van de deelnemers aan het woord.

    Man – 56 jaar – Sportvasten januari 2019 – Coach Patricia
    Sport: Actief wielrenner:
    Doel: duurvermogen verbeteren
    Resultaten: Switch van suiker naar vetverbranding gemaakt
    Gewicht: –5,4kg> Start kg 80,7 | Einde 75,3
    Centimeters: -7cm> Start 91 | Einde 84

    De intake was zeker relevant. Het protocol met alles erop en eraan was erg duidelijk. Ik wist echt niet wat ik van de kuur moest verwachten, maar de sapdagen zijn mij meer dan meegevallen. De begeleiding van Patricia was heel fijn, ze is professioneel en erg stimulerend. Omdat we met meerdere op dezelfde datum zijn gestart is er op haar advies een app groep aangemaakt, normaal ben ik niet zo van de groepen, maar dit was echt wel motiverend en leuk.

    Ik heb het actietarief betaald, dus de prijs was voor mij goed als ik kijk wat ik er allemaal voor heb gekregen.

    1 week na de kuur:
    Het gaat goed! Ik probeer nu wat meer krachttraining in mijn fietsen toe te voegen en (als het weer meezit) probeer ik dit weekend eens een langere fietstocht. Op de meeste vlakken merk ik een duidelijke verbetering. Ik heb het gevoel dat de kracht en het uithoudingsvermogen zijn toegenomen.

    Hoe ga ik verder? Met de keep the switch en de tips van Patricia. Ik ga de 80-20% regel uitproberen en de sapdag invoeren op maandag. Uiteraard tijdens de training de metabolic vervangen voor een maaltijd.

    De kuur is voor mij zeker herhaalbaar, ik zou FTPT/Patricia ook zeker aanbevelen bij anderen. Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en het stimuleert weer tot bewuster eten en sporten.

    Ik vond de app echt super, fijn dat dit zo opgepakt is.

    Gaby Vrouw – 42 jaar – Sportvasten januari 2019 – Coach Patricia
    Doel: Fitter en slanker
    Resultaten: Switch van suiker naar vetverbranding gemaakt
    Gewicht: -3kg> Start 71,3 | Einde 68,3 kg
    Centimeters: -5cm> Start 82 | Einde 77

    Ik wilde fitter en slanker worden en dit is ook behaald. De intake was erg fijn en maakte veel duidelijk, ook het protocol dat je ontvangt heb ik niks op aan te merken. Ik zag eigenlijk wel een beetje op tegen de kuur, maar het was makkelijker dan ik dacht. De begeleiding van Patricia, maar ook de groep (contact via App) heeft hier zeker een steentje aan bijgedragen.

    1 week na de kuur: Het gaat top! Ik pas bijna alles nog toe. Greens in de ochtend. 80/20 regel. Sapdagen. Metabolic combineren met een training etc.

    De kuur is voor mij zeker voor herhaling vatbaar en ik zou coach Patricia ook echt aanbevelen bij anderen. Het is echt een complete verandering geworden van mijn levenstijl. Ik kijk nu zo anders na beweging/eten. Ik ben er heel blij mee.

    Coach Patricia – 40 jaar 

    De laatste 3 maanden merk ik een groot verschil in mijn hormoonhuishouding. Ik hield meer buikvet vast en wat ik ook deed, ik kon dit niet doorbreken. Vandaar dat ik met deze groep sporters mee heb gedaan. En yes, eindelijk ben ik weer in beweging. Ik ben erg blij met mijn resultaten. Ik herhaal de kuur 2x per jaar, dit in combinatie met mijn levenstijl, houdt mij fit op een fijne, leuke en gezonde manier.

    Hoe ben/blijf ik fit?

    1. Hormonen in balans brengen, disbalans remt het behalen van je doelen af. Het is dus belangrijk om zo goed mogelijk in balans te zijn. En juist tijdens en na je zwangerschap raken veel hormonen uit balans. Pak deze goed aan, alvorens je overgaat tot andere acties. klik hier voor meer info.
    2. Januari 2019: Sportvastenkuur om de switch te maken van suiker naar vetverbranding. Deze herhaal ik 2x per jaar.
    3. Na deze kuur mijn hittrainingen en intervalttrainingen weer opgepakt.
    4. Introduceren 1x in de week een groente sapdag (meer groente dan fruit en altijd vet toevoegen).
    5. Hormoonfactorlifestyle gehanteerd: oa voldoende slaap, ontspanning/meditatie, producten voor huid/haar/tanden etc. die uit de natuur komen (niet uit de fabriek), zo clean/onbewerkt/natuurlijk en gevarieerd mogelijk eten, vooral veel (groene) groente, meer zaden/pitten/noten, geen/minder normaal brood en geen koemelk (koemelk is gemaakt om een kalf te laten groeien tot een koe, dus niet voor de mens!). Betere vetten en goede (langzame) koolhydraten.
    6. Detox (systeem ontgiften): detoxkuur, klik hier voor meer info. 2x .per jaar
    7. 16 uur vasten (20 uur laatste maaltijd? Dan om 12 uur de volgende dag de eerste maaltijd nuttigen), minstens 3x per week (intermitting fasting).
    8. Minimaal 3 uur tussen je eten laten zitten, darmen zoveel mogelijk rust geven en goed de kans geven om te verteren.
    9. Nuchter trainen (in combi met intermitting fasting), zo help je je systeem van suiker- in de vetverbrandingstand te komen.
    10. 2 tot 3 x in de week volledig vegan.
    11. 80/20 regel, 80 = gezond volgens advies en 20 = ongezond.

    Meer informatie
    Op 2 februari as. start er een nieuwe actiegroep, lees hier meer. Ben jij geïnteresseerd of wil je meer informatie? Mail mij dan via: patricia@ftpt.nl of kijk voor meer informatie en tarieven hier.

    facebook

  •